kraken

Alla inlägg under juni 2013

Av kraken - 15 juni 2013 13:15

Torsdag till fredag har vi varit iväg med våra killar på jobbet. Vi har varit i Hestra på Isaberg på hajk. Ett mysigt dygn med massa roligheter som bad, 5 kamp, film, grillning och det roligaste av allt var nog faktiskt hoppkudden i lekparken. De stora barnen blev som små igen, och även vi personal hoppade och gungade och skrattade. Så över lag var det en lyckad resa även om man blir galet trött ibland. Men tonåringar är tonåringar.


   



Av kraken - 13 juni 2013 09:23

Torsdag morgon i Smålandsstenar. Jag har hunnit med en hel del fast klockan bara är halv tio. Varit på vårdcentralen, plockat in tvätt, dammsugit, vattnat blommorna och packat inför dagens resa. Ska ut på en liten hajk med killarna på jobbet. Vi har hyrt stuga några mil bort. Så när de kommer hem från skolavslutningen ska vi åka dit och ha övernattning där. Hoppas bara det slutar regnar, vore toppen om vi kunde vara ute och grilla.




Av kraken - 12 juni 2013 20:48

Tänkte två stycken bilder från då och nu. 

Har ingen bild på höften från första operationen 2007 så det får bli en från resans gång, från vad jag tror är 2009.
Andra bilden är från maj i år.


Första bilden är från 2007, ungefär 6 månader efter första operationen. Andra bilden (6 operationer och ungefär 17 kilo senare) är från februari i år när jag var i Lissabon, lite skillnad om man säger så.

    





Av kraken - 12 juni 2013 17:29

Kakorna var uppskattade på jobbet i dag, APT mötet gick bra och jag var hemma igen vid tre. Då hade jag dock en hemsk huvudvärk, lite för lite vätska och lite för varmt i möteslokalen. Så jag drack ett stort glas vatten, tog en Alvedon och la mig på soffan en timme. Nu är jag lite bättre, men inte helt hundra. Så jag ska nog mest ta det lugnt i kväll tror jag. Kanske skulle göra en sådär där smaskig melondrink jag prövade för någon dag sedan. 


Till den behöver du en bit melon där du åtminstone pillat bort de svarta kärnorna

En skvätt citronsaft, du kan själv välja om du vill ha bara citronkoncentrat men då kan du behöver du lite socker med.

Eller så gör du som jag och gör ett halvt glas stark citronsaft som du häller i mixern.

Krossad is om du har

En mixer.

Sedan mixa allt och njut


   



Av kraken - 11 juni 2013 21:30

Har du någon gång haft en halvtom burk nutella hemma som liksom aldrig blir uppäten, för när man ätit halva vill man inte ha mer, så blir den stående där i skåpet. Då ska jag ge dig ett tips på världens enklaste kakor, som bara innehåller 3 ingredienser.
2,5 dl nutella (vilket är lite mer än en halv burk)
1 ägg 
2- 2,5 dl mjöl
Vispa samman och dela upp/klicka ut på en plåt, in i ugnen på 175 grader i typ 5 minuter, klart! De ska vara lite kletiga inuti, då är de perfekta. 
 
Dessa fina kakor ska jag bjuda kollegorna på i morgon när vi har personalmöte 
 
 
 
Enklare blir det knappt. 
 

Av kraken - 11 juni 2013 20:04

Hittade en sida i går med roliga recept som man kan göra i muffinsformar. Prövade ett av dem i dag, små mini tacos, super roligt och toppen att ta med till picknicken eller till typ jobbet eller vart man nu ska. Hade lite stekt köttfärs över så jag slängde ihop dessa godingar.


Sidan med fler roliga recept hittar du här


    

Av kraken - 9 juni 2013 19:10

Har spenderat i stort sett hela helgen hos syrran med familj. En bra helg med massa mys, bad, High chaparral och häng.

Fast i fredags kväll så gick mitt humöt i botten, för då tog Arvid sönder min mobil. Han gjorde något med den när jag höll på att ladda den, så nu är den paj. Den tar inte emot ström och går alltså inte att ladda. Men vi hittade en gammal reservtelefon som vi satte in ett kontantkort i, så nu kan jag i alla fall nå folk  =) Så i morgon ska jag åka upp till telia och lämna in den och se om den går att laga. Håller tummarna!


Nu sitter jag hemma hos Emanuel och väntar på att han ska ringa så jag kan hämta honom. Han har nämligen varit i Norge och dykt hela helgen med ett gäng från dykarklubben. Längtar efter honom!




Av kraken - 6 juni 2013 21:49

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord Du tysta, Du glädjerika sköna!

Jag hälsar Dig vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


 


Jag gillar verkligen första versen i vår nationalsång, så galet fin. Och den passar otroligt bra i dag, denna sköna 6 juni, inte bara för att det är Sveriges nationaldag, utan även för att just nu är vårt avlånga land verkligen vackert med all grönska.


Nationaldagen har jag firat med goda vänner, först på High chaparrall där vi kollade på årets western show, showen avslutades med att vi alla fick ställas oss upp och sjunga nationalsången tillsammans. Rätt coolt faktiskt. 

Efter lite käk på restaurang Diligensen så åkte vi hem till Ramona och solade, badade och grillade. En riktigt bra dag helt enkelt.


   



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards