kraken

Alla inlägg under januari 2014

Av kraken - 9 januari 2014 21:03

Åå vilken bra dag jag har haft i dag! Sov länge och åkte sen till Gnosjö vid tolv för en eftermiddag med Lovisa och barnen, blev mer än en eftermiddag, för jag är nyligen hemkommen haha. Åkte därifrån vid strax innan åtta nu i kväll efter en god kvällsmat i magen. Vi har myst planerat och spånat, njutit av typ en kvarts snöfall innan de regnade bort, lagat lunch, busat med barnen och bara haft det riktigt, riktigt bra. En sådan massa kärlek!


 

Av kraken - 8 januari 2014 19:55

I dag har jag varit ledig och spenderat halva dagen i Ljungby. Har först fixat naglarna, turkosa och skit snygga blev dom. Sen har jag lunchat med Sara och Mary. Härligt att få hänga med systrarna Antunes ett par timma och bara umgås och prata, både alvar och strunt.


Andra halvan av dagen har jag spenderat med att tvätta, bädda rent i sängen och elda =) Nu eldar jag för fullt i kaminen och sitter med datorn i knät och slötittar på tv. En underbart skön lagom slapp dag. 


 

Av kraken - 7 januari 2014 23:04

I dag var första dagen på nya jobbet. Eller nya jobbet kanske var att ta i, men på nya avdelningen/boende. Det betämdes innan jul att jag ska börja jobba på det andra boendet vi har efter allt strul och bråk på vårt boende. Jag orkade helt enkelt inte med de mer och begärde att få bli förflyttad och det fick jag. Så nu jobbar jag i det andra huset som ligger 50 meter bort på samma gård. Vi hör till sammna enhet, men är två olika boende eller avdelningar om man så vill. Så i dag var första dagen på nya boendet och mitt schemat och de gick så bra så. Höll på att få ett glas i huvudet, men det är bra att ha snabba refexer ibland haha. 

Känner mig glad när jag gick hem i dag, inte totalt slut eller utpumpad utan GLAD och nöjd med min insats på jobbet i dag. Och det känns som en bra start på något nytt. Men nu är det sova dax!

Bio

Av kraken - 6 januari 2014 21:30

I kväll har vi varit på bio. Jag, Emanuel och syster och hennes man gav pappa och Inga-Britt bio och middag i julklapp. Så i kväll har vi (minus systers man) varit i Jönköping och ätit på "en Italienare och en Grek" mumsigt värre! Sen var vi på bio och såg på Hundraåringen. Har läst boken och tyckte faktiskt de fått med ganska mycket i filmen. Gillade den starkt och de gjorde de andra också. Så den får 4 av 5 toast av mig =)


 

Av kraken - 6 januari 2014 15:17

I går var vi på rockabilly fest. Var riktigt roligt, vi var runt 90 personer i Bollagården. Tjejer i vida kjolar och killar med hängslen och uppkavlade jeans. Det serverades rockabilly mat i form av hamburgare, korv och mos självklart med pucko till!
Sen var det tävling i bäst utklädda man och kvinna, danstävling, rockig frågesport och massa annat kul.
En rolig kväll helt enkelt :)

Av kraken - 4 januari 2014 09:51

I går hade vi spelkväll här hemma. Karin, Ramona, Frida och Daniel och vi hade taco knytis och spelade sen spel hela kvällen. Hur mysigt som hellst! Att bara sitta och umgås och spela spel är verkligen en av mina favoritaktiviteter!
Varför gör man inte sånt oftare? Nehe mer spel åt folket säger jag bara!
Så i morgon ska jag nog allt ta och rota igenom våra lådor här hemma och plocka fram alla våra spel, så de finns lite mer lättillgängliga. Men nu blir det frukost och en dag i Gnosjö. Först hos svärisarna och sen hos Lovisa och Gustaf ?

Av kraken - 2 januari 2014 14:27

På söndag är jag och Emanuel bjudna på 13dags fest i Bollagården här i Forsheda, tema rockabilly. Ska bli jätte roligt. Så i dag när jag var i Gislaved passade jag på att ta svängen förbi lindex och jag hittade en perfekt tröja till min blåa kjol som jag tänkte ha. Nu ska jag bara öva på den där coola rockabilly frisyren med. Har hittat bilder och tutorial som jag tittat på och tror jag vet hur jag ska ha det. Eller hur jag vill ha det. Får se om jag lyckas få till de där fina snurrorna bara haha.  


   

Av kraken - 1 januari 2014 18:17

Det är lika konstigt varje nytt år att börja skriva ett nytt årtal, 2014. Ett nytt år, nya möjligheter och massa roliga saker att se fram emot. Mitt år som gått har varit fantastiskt bra. Och jag hoppas att detta året som kommer blir lika bra de. Även om det är svårt att slå ett husköp =)


Bilder från nyår, alla snodda från Karin =)


 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards