kraken

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Intermiten fasta

Av kraken - 16 september 2011 22:15

Nu ska jag pröva ett nytt sätt att äta på. Började på riktigt i går och än så längde går det bra haha. 

Jag ska pröva något som heter intermiten fasta eller intermit fasta. 

Det går helt eneklt ut på att man bara äter under ett vist antal timmar under dygnet och fastar resten av tiden. Tex 16 timmars fasta/ 8 timmar då du får äta.


"Det innebär helt enkelt att du varje dag har åtta timmar på dig att äta alla dagens måltider. Dessa åtta timmar placerar du där de passar dig. Det vanligaste är att äta lunchen som första måltid. Detta skulle alltså innebära att du äter lunch vid, säg elva. Sedan får du äta fram till klockan sju på kvällen, varefter du fastar igen. Under fastan får du enbart dricka vatten och kaffe (svart) eller té"

http://www.svensktkosttillskott.se/#!artiklar/intermittent_fasta


Jag har läst på lite och tror och känner att det nog kan vara något för mig. Jag är ingen frukost människa och jobbar mycket kväll. Är opererad och har inga super möjligheter att varken träna eller röra på mig speciellt mycket men vill gå ner några kilo i vikt och bli lite mer bekväm i min kropp.


Gjorde ett rätt misslyckat försök att vara "nyttig" i somras, gick ner ett kilo men fuskade ständigt med grillat och glass haha.


Men nu jädrar ska här bli ändring. Har de senaste tre och en halv veckorna skrivit upp allt jag äter och har lagt upp ett mål att inte äta mer än 1360 kalorier/dygn. Har gått bra och jag har tappat tre kilo i vikt.

Och nu ska jag lägga till intermit fasta. Jag äter i stort sett redan enligt denna metod då jag oftast inte äter frukost och mitt första mål mat är lunchen. Men nu ska jag göra det på riktigt och hålla mig till att bara äta under mina 8 timmar och fasta de andra 16.


Började som sagt i går, så vi får se hur det går. Men jag   tror detta kan vara något för mig.


Har du prövat intermittent fasta, och vad tyckte du i så fall?


 

   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards