kraken

Alla inlägg den 16 september 2011

Av kraken - 16 september 2011 22:15

Nu ska jag pröva ett nytt sätt att äta på. Började på riktigt i går och än så längde går det bra haha. 

Jag ska pröva något som heter intermiten fasta eller intermit fasta. 

Det går helt eneklt ut på att man bara äter under ett vist antal timmar under dygnet och fastar resten av tiden. Tex 16 timmars fasta/ 8 timmar då du får äta.


"Det innebär helt enkelt att du varje dag har åtta timmar på dig att äta alla dagens måltider. Dessa åtta timmar placerar du där de passar dig. Det vanligaste är att äta lunchen som första måltid. Detta skulle alltså innebära att du äter lunch vid, säg elva. Sedan får du äta fram till klockan sju på kvällen, varefter du fastar igen. Under fastan får du enbart dricka vatten och kaffe (svart) eller té"

http://www.svensktkosttillskott.se/#!artiklar/intermittent_fasta


Jag har läst på lite och tror och känner att det nog kan vara något för mig. Jag är ingen frukost människa och jobbar mycket kväll. Är opererad och har inga super möjligheter att varken träna eller röra på mig speciellt mycket men vill gå ner några kilo i vikt och bli lite mer bekväm i min kropp.


Gjorde ett rätt misslyckat försök att vara "nyttig" i somras, gick ner ett kilo men fuskade ständigt med grillat och glass haha.


Men nu jädrar ska här bli ändring. Har de senaste tre och en halv veckorna skrivit upp allt jag äter och har lagt upp ett mål att inte äta mer än 1360 kalorier/dygn. Har gått bra och jag har tappat tre kilo i vikt.

Och nu ska jag lägga till intermit fasta. Jag äter i stort sett redan enligt denna metod då jag oftast inte äter frukost och mitt första mål mat är lunchen. Men nu ska jag göra det på riktigt och hålla mig till att bara äta under mina 8 timmar och fasta de andra 16.


Började som sagt i går, så vi får se hur det går. Men jag   tror detta kan vara något för mig.


Har du prövat intermittent fasta, och vad tyckte du i så fall?


 

   

  

Av kraken - 16 september 2011 11:50

Nu har jag varit fröken duktig och städat precis hela lägenheten. Damsugit, damtorkat, plockat i ordning, hängt in tvätt, bäddat rent i sängen och diskat. Duktiga jag   Det var dammigt på mina hyllor kan jag lova, så det behövdes verkligen en rejäl städ dag här.

Borde kanske tvätta golven också, men det orkar jag faktiskt inte i dag.

Ska ta och duscha och sedan fixa mat så jag kan äta mitt första mål mat för dagen vid två. då har jag till tio i kväll på mig att äta (8 timmar enligt IF) och det passar ju bra då vi har Releaseparty för vår nya tonårsverksamhet i kväll med fest, käk och tårta. 


Sedan efter maten ska jag åka till Gnosjö och träffa fina Lovisa och lilla Charlie på en fika innan jag börjar jobba för dagen/kvällen. 


Av kraken - 16 september 2011 00:02

"Här blev jag den jag är
Här kommer jag förbli
Här har jag längtat bort
Här har jag känt mig fri
Här har jag blickat framåt
Men ofta tittat ner
Jag är nog inte det du drömmer om
Men jag är det du ser."

//Melissa Horn


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards