kraken

Alla inlägg den 5 november 2012

Av kraken - 5 november 2012 12:44

På söndag ska vi har "tonårsgudstjänst" där tonåringarna får utforma gudstjänsten, välja sånger, läsa inledningsord och så där. De har även bestämt att jag ska predika... Något som jag aldrig gjort innan. Så jag har suttit nu i en timme och försökt skriva ihop i alla fall en början till en predikan. Kan säga att det går sådär. Gudstjänsten har tema förlåtelse och det känns som ett bra tema och en bra utgångspunkt för en predikan. Men galet vad svårt det är att få ihop något vettigt... att skriva andakter och prata där är inga problem. Men att skriva en predikan (som egentligen är en lång andakt) är ju skit svårt och otroligt mycket större känns det som. 

Tur att jag har tills på söndag på mig i alla fall. 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards