kraken

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av kraken - 12 februari 2014 20:47

Dagen gick från regn, sen klarblå himmel och lite vårkänsla till att fyra timmar senare ösa ner snö, vitt vinterland och minusgrader. Sånt är livet i februari.
Här har dagen annars bestått av besök och kärlek. Lovisa och Sixten var här på lunch och nu i kväll kom Emanuels bror med familj på kvällsmat. Att spontant kunna äta lite mat ihop, prata och umgås, tror inte det finns något som är mycket bättre faktiskt. Kärlekstanken är påfylld och jag ligger lycklig i soffan i knät på Emanuel och känner mig rätt nöjd med livet. Tänk att jag få ha så fina människor i mitt liv!

Av kraken - 12 februari 2014 11:27

För den som inte testat, gör de! Att laga mat i stekpåse alltså. Så sjukt smidigt. Ta kött, krydda, ca 1 dl vätska, knyt igen och in i ugnen 1-2 timmar (beroende på vad du lagar) klart.
I dag lagar jag kyckling, har kryddat med salt, svartpeppar, kryddpeppar och apelsin. Brukar använda 2 apelsiner, en och en halv pressar jag vätskan ur och den andra halvan skivar jag och lägger på kycklingfiléerna/klubborna. Sen in i ugnen på 200 grader i runt en timme.
När allt är klart klipper jag upp ett hörn i stekpåsen och häller ut vätskan och gör sås på den. Lägger upp kycklingen och sen serverar jag allt med potatis (älskar potatis haha)
Smarrigt värre!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards