kraken

Alla inlägg den 16 december 2016

Av kraken - 16 december 2016 10:34

Vi fick svar på Vingas 6 månaders kontroll för höften i veckan.
Tyvärr visar röntgen att hennes höfter (eller framför allt höger höften) inte är helt bra. Så vi har nu fått en remiss till ortopeden i Jönköping.
Hon är född med höftluxation och låg i en så kallad Von rosen skena i 6veckor efter födseln. Sen kunde de inte känna någon instabilitet och vi fick info om att de gör röntgen vid 6 månader för kontroll.
Tyvärr visade denna röntgen att höfterna inte ligger i samma vinkel. Så nu ska vi till Jönköping, dock så lär det väll dröja till nästa år med tanke på jul och nyår och alla lediga dagar. Men jag hoppas att vi får en tid snabbt sen i januari.
För skulle de bli så att hon behöver operation så vill vi att det sker så fort som möjligt, för det brukar vara 3 månaders gipsning efter operationen med. Och jag vill inte att hon ska behöva ha gips i sommar. Stackars onge.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards