kraken

Alla inlägg den 8 december 2014

Av kraken - 8 december 2014 12:54

Här har det inte uppdaterats på länge, men det beror helt enektl på att jag jobbat hela helgen. Har haft både en jätte bra jobb helg och en jätte dålig. Har bakat pepparkakor och lussekatter med killarna på jobbet, roligt och uppsakttat. Tyvärr spårade det ut i lördags kväll och en kille gick bananas, inte så roligt. Fick jobba över en och en halv timme och var inte hemma förens vid halv ett tiden i lördags natt.

Sen i går var det ok, tyvärr mådde jag rätt kass, trött och ont i huvudet men dagen gick bra, men sen vid åtta tiden började jag må illa och fick skynda in på toaletten för att inte spy i knät på en av killarna. Så det blev ingen journatt för mig. Fick åka hem i stället och min fina kollega tog min natt så jag kunde åka hem och kurera mig.


Men efter allt de där jobbiga i lördags, så försökte jag ändå se det positiva med mitt jobb. Ville inte att en kille av sju skulle få förstöra en hel jobb helg. Så jag gick in och läste i en anteckning jag har i mobilen med roliga saker killlarna sagt om vad som är typiskt svenskt. Så den tänkte jag dela med mig av nu.

Vad är typiskt svenskt?
Man säger allt två gånger, hej hej, tack tack, ja ja, nej nej, m.m
Man står i kö, överallt.
Man sätter sig inte jämte någon på bussen.
Man pratar inte med främlingar.
Man säger tack till allt (gärna två gånger).
Man fikar
Man dricker mycket kaffe.

Man blir förnärmad om någon kritiserar ens lokala pizzeria.
Man pratar alltid om vädret. Har man inget att säga kan man alltid prata om vädret.
Man lever efter klockan, att komma i tid är lag.
Man kan lita på polisen, dom dömer efter vad man gjort, inte efter hur mycket pengar man kan muta dem med.

Man har konstiga ordspråk, typ "det är ingen ko på isen" och "ingen fara på taket" Vad gör kon på sjön liksom och vem är inte på taket haha
Man säger alltid att det inte finns dåligt väder bara dåliga kläder( trots att det regnar och är kallt 9 månader om året)




Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards