kraken

Alla inlägg under juli 2011

Av kraken - 12 juli 2011 20:54

Postade mitt brev till patientförsäkringen innan, 7 (!!!) frimärken behövdes för att de ska komma fram (det var alltså ganska tungt). Och då är ändå inte alla papper med. Ska få tag på alla kvitton från sjukgymnastiken, men där är det semesterstängt just nu. Så får vänta med de ett par veckor.


 

Av kraken - 12 juli 2011 12:08

Kors man ska 17 inte vara sjuk om man är sjuk! Har suttit i telefon med Patientförsäkringen i dag, är helt snurrig i huvudet nu.


Om du någongån skulle bli sjuksriven, ja eller sjuk över huvud taget egentligen. Så ett tips: SPARA ALLT! Precis allt, vart enda kvittop, papper, högkostnandskort, rese ersättning, intyg, var enda räkning, alla apoteks kvitto, ja ALLT! 


Ska försöka få tillbaka lite pengar från patiensförsäkringen (då hela min sjukhushistoria de senaste 4 åren är ett enda kaos av operationer, om operationer, sjuksrivningar, försäkringskassans pappaer, läkarbesök, röntken, sjukhusvistelser, provtagningar och massa annat.)


Eftersom operationen 2007 inte blev som den skulle och jag fick massa komplikationer (läs ovan eller tidigare inlägg) så kan jag få lite pengar för detta (med betoning på lite). Min läkare har tack och lov hjälpt mig lite och helt öppet sagt att såhär skulle det ju inte vara och allt som jag fått gå igenom, ja det är inte ok.


Så nu ska jag skicka in massa, massa, massa, massa (ja nu fattar) papper till patientskadeförsäkringen LÖF för att få lite ersättning för alla sjukhusräkningar och sånt. Och galet vad papper det är, detta är andra vändan med papper som ska in nu. Har en bunta på ca 60 papper med kvitton, kopior på räkningar, läkarintyg m.m


Ja och sen är det bara att hålla tummarna för att man kan få tillbaka några kronor. Har i alla fall en toppen bra handläggare som har hjälpt mig jätte mycket!


Tur at det inte är försäkringskassan man har att göra med i alla fall, då hade jag garanterat dött haha. (Inga personangrepp här, bara hela organisationen)




Av kraken - 11 juli 2011 13:09

I går var jag uppe sent och kollade igenom Harry Potter filmerna, förbereder mig inför sista delen som jag ska se på bio på fredag   Jag har de två sista kvar att se nu. Ska nog se dem i kväll.

Ska bli roligt att se hur den sista filmer blir.

Har ju läst alla böckerna, men det var ett tag sedan. Tror jag gick i sexan när jaq fick första boken och jag är 25 nu. Har förväntansfullt väntat på varje bok och är minst lika förväntansfull nu, inför sista delen av sista filmen. 


Någon mer som gillar Harry Potter?

Av kraken - 10 juli 2011 21:52

Var på ekumenisk eftermiddags gudstjänst på trebjörkar i dag, mysigt och trevligt, bra predikan som verkligen fick en att tänka till lite.

Men ibland får jag en sådan där obehaglig kännsla av att jag sitter helt själv med en massa människor omkring mig som egentligen inte har en aning om vem jag är.

Jag ler och hejar men känner igentligen inte någon, inte på riktigt. 

Försöker skaka av mig kännlsan, men den vill inte riktigt försvinna.


Efter gudstjänsten var det film och våffelkväll men en va de bästa filmer jag sett på länge. The ultimate gift heter den, helt fantastiskt bra och sorgligt, men framför allt bra. 


 

Av kraken - 10 juli 2011 13:14

Lite bildregn från gårdagens High Chaparall


     

Jag i Karins brillor haha



Hahahaha

   Finaste vännen Karin   

 
Av kraken - 10 juli 2011 12:07

Inte nog med att höften gick ur led i går natt och jag fick åka ambulans, ligga på sjukhus och hela den biten.

När jag kom hem fick jag ett väldigt, väldigt tråkigt besked. En mycket nära vänn till familjen har fått cancer. Han ska på sin första strål behandling den 19 juli och efter de vet vi mer. Reagerar han  positivt på de och systorna blir minder så blir det operation och han har stor chans att bli helt frisk. Om inte så har han mindre än ett år kvar att leva...

Kan säga att jag grät en hel del i går. Personen i fråga och hans fru är som mina extraföräldrar. Och jag fick en väldigt nära relation med dem de åren jag bodde i Örebro.


Något som gör det ännu jobbigare är att en av de boeden jag jobbar med i Lagan har ungefär samma diagnos och just nu handlar det om palliativ vård för honom. Vi gör allt för att han ska ha det bra såhär på slutet. Men jag ser också all hans medicin, hans sondmatning då han inte kan äta längre och all smärta han har.


Fy ny gråter jag ännu mer....


Var i alla fall på chappen en sväng i går kväll med Karin. Det var super trevligt. Behövde få tänka på något annat en stund.

Av kraken - 9 juli 2011 21:21

Spenderat halva natten och halva dagen på akuten, och andra halvan av dagen i soffan. Dumma, dumma höft!! 

Av kraken - 8 juli 2011 17:00

Jobb jobb jobb, hinner inte blogga i dag. Först har jag jobbat hela dagen sen, ja eller strax ska jag iväg på möhippa   

Har precis skrivit klart tipspromenaden vi ska ha i kväll, självklart med bröllopstema !

Nehe nu fixa mig och sen sticka.


puss

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards