kraken

Alla inlägg den 23 november 2011

Av kraken - 23 november 2011 21:11

Har haft en ganska skön dag i dag, har försökt ta det lite lugnt, slappa efter jag kom hem. Plockat fram jullådan i förrådet och tittat igenom vad jag ska plocka fram i år. Har en ganska obetydlig "julsamling" med tre adventsstjärnor, fyra små tomtar, en ängel, några juldukar och min adventsljusstake som jag pyntat med ny mossa och nya ljus. 

Blev fint =) Men väntar med att sätta upp stjärnorna i fönstren tills på fredag. Då är jag ledig hela dagen och hade tänkt julstäda ordentligt här hemma. 


Kvällen däremot var inte lika rolig. Var på UR (ungdomsråd) i kyrkan och gick igenom våra barn och ungdomsverksamheter.  I och med de julfester, söndagsskolans luciatåg och annat skoj som står för dörren. Själva mötet i sig var det inget fel på, var trevligt och vi gick igenom allt som skulle gås igenom.

Men när jag satt där och vi skojade och skrattade lite så kände jag mig sådär utanför som man kunde göra när man var liten. När man var med ett gäng kompisar fast egentligen inte var en i gänget, utan bara hängde på, sådär på sniskan liksom. Var inte ovän med någon, men egentligen inte vänn med någon heller. 

Man var för töntig för att vara med, men de man var med var ändå inte så elaka att man inte fick sitta vid deras bord.

Precis så kändes det i kväll. Satt där med ett gäng som känt varandra super länge. De skrattade och skojade med interna skämt och där satt jag som ett fån, liksom på sniskan och försökte skratta på rätt ställen.

Jag hatar att känna så, hatar att jag gör mig själv sådär obetydlig och jag hatar att jag låter min dåliga självkänsla ta över. Att jag minns och ramlar tillbaka i den där rollen med utanförskap skrivet i pannan.

Men tyvärr så känner jag ofta så i församlingen. Det är svårt att ta sig in, bli en del i församlingen. Man hänger liksom där på sniskan, inte utanför men inte heller innanför. 


I själva verksamheterna märks det inte. Där är jag en ledare med mina ledarkollegor och där ha vi vår egen lilla gemenskap. Men sedan, i de större sammanhangen då är man mer utanför än innanför. Det är jobbigt, för jag vill ha och behöver en kristen gemenskap. En sådan man "ska" ha i en församling. Där jag känner mig välkommen och kan finna en varm gemenskap. Och just nu är det något jag saknar så fruktansvärt mycket. När jag kan, jobbar och tar mig tid, då är allt bra. Men när Jag behöver tid och gemenskap, få tillbaka, då finns den knappt.


Tyvärr känns det lite lika dant i mitt privatliv just nu. Mina vänner bor "långt" bot och vill eller kan inte ta sig hit. Det tar emot att säga det. Men oftast känns det som att det oftast är viljan som saknas. Inte tiden, barnavakt eller pengar. För när jag åker till dem finns allt det där. Och jag har ju alltid både tid och pengar att åka. Och när jag inte har det, ja då ses vi helt enkelt inte. 

m

m

m

Underbart med gnäll och ledsna ord såhär på kvälls kvisten, eller hur. 

Men har ont, är ensam och på dåligt humör. 



 


   

Av kraken - 23 november 2011 14:27

I dag fick jag stiga upp tidigt (tidigt för mig alltså, halv åtta) för jag skulle in till Värnamo och byta till vinterdäck på bilen. Eller nej det var en lögn, pappa skulle byta däck på min bil. Tack pappa! Så nu är jag redo för både vinter och snö   

Efter de åkte jag till vårdcentralen och fick bekräftat att jag har inflamation i mitt vänstra knä. Överansträngning, antagligen för att jag haft så ont i höften och då överansträngt knät i andra benet. Så det blir vila och antiinflammatoriskt i en vecka.


 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards