kraken

Alla inlägg den 5 december 2011

Av kraken - 5 december 2011 23:07

Jag har julpysslat, gjort julkort och gjort små jullådor till mitt julgodis. Nedan kommer en förklaring på hur man gör.


 

Du behöver två pappaer, fyrkantiga.

  

Det ena pappret, de du ska ha som "under" låda ska vara lite mindre, ca 1cm minder på varje sida.

 

Rita ett kryss, exakt i mitten på pappret. Det lättaste är att lägga en linjal från hörn till hörn och dra ett streck. 

Vik sedan in kanterna till mitten. Var noga så det blir rakt. Tänk på att den sidan du vill ha utåt på lådan ska vara neråt mot bodert. 

 


Vik sedan in sidornan till mitten.

 

Såhär ska det se ut när du vikt in sidorna. 

   

Öppna

 


Och vik sedan in de andra två sidorna lika dant.

 

Plocka fram saxen, nu ska du klippa i vecken på två av sidorna.

 

Klipp jack mitt emot varandr, precis i vikningen. Klipp in till den andra vikningen, så de små flärparna blir "lösa"

 

Vik upp flärparna.

 

Vik sedan in de små flärparna på sidorna. 

 

Vik sedan ner den stora flärpen över de två små.

 

Gör lika dant på andra sidan

     

Första lådan klar

 


Gör sedan samma sak med den andra lådan.

 

Klart




Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards