kraken

Alla inlägg den 18 december 2011

Av kraken - 18 december 2011 23:46

Jag har en lite ovanlig hobby som inte så många vet om. Jag samlar på kort. Julkort, vykort, födelsedags kort, kort som vänner och släktingar skickat på semestern, några gamla brev från brevvänner, ja allt. 

Har en hel kartong full, några ända sedan jag var 4-5 år. Korten jag har är inte bara mina, de är min familjs. Har några som är till mamma och pappa, några gamla julkort till syster. Men nästan alla är adresserade till familjen eller till mig. De flesta är julkort och födelsedags kort. 

Är kul att läsa alla gamla kort och minnas när man fått dem. Har några extra värdefulla från tex från mormor och morfar (som inte lever längre), brev från mycket kära vänner och grattis kort från studenten. 


Här om dagen fick jag en idé, jag ville göra en tavla där jag kan sätta upp några av korten.Både gamla och nya. Åkte till second hand i Gislaved och införskaffade en gammal tavla. Slog ut själva tavlan (som var rätt ful och) tog ramen och målade om den med vit spray färg. Satte i grov tråd och hängde upp den på väggen. Blev riktigt bra tycker jag  



Alla korten/breven

   


Madicken och Elisabeth kort från dagis. Tror det är från när jag låg på sjukhus. 

 


Baksidan av kortet ovan. Stämpel säger 1990, då var jag fyra år.

 


Hittade även ett gammalt skolkort på min fina mamma   

 


Tavlan jag gjort.

     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards