kraken

Alla inlägg den 4 november 2014

Av kraken - 4 november 2014 14:00

Har varit hos sjukgymnasten och tränat nu på förmiddagen och i kväll ska jag på scouterna, ska bada badtunna med min patrull och jag tror det kommer bli jätte mysigt! Däremellan ska jag göra absolut ingenting. Bara vila och ta det lugnt. Kanske ska jag börja läsa min nya Kepler bok Stalker, fast jag vet om jag gör det kommer jag vara fast och läsa hela dagen haha. Så kanske jag väntar till helgen när jag kan gotta ner mig i den ordentligt. Behöver nog bara vila och göra mest ingenting i dag, kanske baka lite till scouterna i kväll. Men inte så mycket mer. 


Känner att jag är rejält trött och att helgens jobb tagit på mina krafter både fysiskt och psykiskt. 

Ibland tänker jag att jag kanske skulle göra något annat, något som inte går så in under skinnet på en, något som är mindre känslosamt och mer bara göra, stå vid en maskin, bygga något, plocka fram, skicka vidare, börja om igen.

Men samtidigt vet jag att jag i längden inte skulle klara det heller. Jag är en person som ska jobba med människor, som vill göra skillnad. Om så bara en liten skillnad för en enda. Samtidigt är det jobbigt och stökigt och frustrerande ibland. De är ju inte bara dem man jobbar med som har dåliga dagar, det har man själv också. Och ibland när det varit mycket blir jag trångsynt, orkar inte lyssna, orkar inte bry mig om, se den större bilden eller bortom vad den där vreden eller irrigationen hos den andre beror på. Då vill jag bara skrika att dom är jobbiga snorungar allihopa. Och när jag känner så, jag då vet jag att jag absolut behöver vara ledig haha. 

Så i dag ska jag vara just de, ledig och samla kraft och bara slöa i soffan, så jag orkar med allt de där =)




Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards